środa, 7 maja 2014

Monika Białkowska - "To, co umiem, przekazuję innym"



Kolejną osobą dla której działalność w wolontariacie pozwoliła przeżyć wiele niezapomnianych chwil i przygód, ale także rozwijać się i zdobywać doświadczenie była Monika Białkowska. Jest ona absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie na kierunku edukacja dla bezpieczeństwa i zarządzanie kryzysowe oraz Uniwersytetu Rzeszowskiego – ratownictwo medyczne. Jej działalność w wolontariacie rozpoczęła się od pierwszej edycji Pikników Naukowych „Młody Nobel”, gdzie mogła swoją wiedzę i umiejętności zdobywane na studiach przekazywać innym. 


Monika wzięła udział w czterech edycjach tej kampanii edukacyjnej, a w ostatniej z nich była koordynatorem dziedziny pierwsza pomoc. Poza tym realizowała również projekty systematyczne, wakacyjne i feryjne w całej Polsce w ramach programu „PROJEKTOR - wolontariat studencki”: „Dzięki tym wyjazdom poznałam wiele miejsc, a także ludzi oraz mogłam przyczynić się do tego, że dzieci i młodzież spędzą aktywnie czas. Do chwili obecnej realizuje projekty związane przede wszystkim z jej wykształceniem nt. pierwszej pomocy, bezpieczeństwa. Poza tym zaangażowała się również w projekt „W banku w sejfie czy w skarpecie” realizowany przez Fundację Narodowego Banku Polskiego. Dzięki działalności w wolontariacie edukacyjnym otrzymała tytuł „Wolontariusza Podkarpacia 2011”.

Poza wolontariatem edukacyjnym, Monika brała udział w wolontariacie sportowym. Wszystko rozpoczęło się od wyjazdu na Międzynarodowe Warsztaty Taneczne w Murzasichlu organizowane przez Studio tańca „Duet” z Otwocka, gdzie pełniła opiekę medyczną nad uczestnikami i kadrą obozu. „Były to niezapomniane chwile. Mogłam patrzeć jak młodzi tancerze przygotowują się do zawodów tanecznych, a przede wszystkim mistrzostw świata. Tak się w to wkręciłam i spodobałam, że współpracuję z tym studiem już ponad dwa lata”. W ramach współpracy z Polską Federacją Tańca Monika wyjechała na Mistrzostwa Świata Tańca Współczesnego organizowanego w Mikołajkach, gdzie była wolontariuszem i zajmowała się organizacją biura zawodów. 

Oprócz tematyki tańca, Monika swobodnie czuła się także w sporcie, dlatego zgłosiła się i była wolontariuszem podczas „Wielkiego Dnia Otwartego na Stadionie Narodowym” : „Bardzo chciałam zobaczyć jak wygląda nowy stadion, dlatego od razu zgłosiłam się kiedy przez przypadek znalazłam informacje o rekrutacji wolontariuszy do tego wydarzenia. Poznałam stadion, ale przede wszystkim mogłam zobaczyć jak organizowana jest i zabezpieczana impreza masowa”.

Podczas tych wszystkich wyjazdów zdobywała doświadczenie, rozwijała się, a przede wszystkim poznawała wielu ludzi, którzy podobnie jak ona włączają się w różne działania społeczne. Dzięki temu co wyniosła ze swojej działalności oraz wielu szkoleń w jakich uczestniczyła nt. wolontariatu, współpracy w grupie, zarządzania zespołem włączyła się i tworzyła Kampanię edukacyjną „Młodzieżowa Akademia Bezpieczeństwa-ratujemy i uczymy ratować”, realizowaną w województwie podkarpackim z tematyki pierwszej pomocy. „Koordynowałam dwie edycje tej kampanii, różnie się układało. Były chwile rozluźnienia, zadowolenia, ale także stresu, ponieważ tego typu działania wiążą się z wieloma sytuacjami. Jednakże warto było to tworzyć”. Kampania odniosła wielki sukces wśród szkół i uczniów, a także studentów, którzy prowadzili w niej zajęcia.

Ostatnim wielkim osiągnięciem Moniki było uzyskanie dofinansowania ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej, na realizacje jej autorskiego projektu edukacyjnego Młodzieżowe Centrum Bezpieczeństwa. W ramach projektu uczniowie z dwóch gimnazjów mogli uzyskać wiedze i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa dzięki warsztatom, happeningom oraz wyjeździe studyjnym do instytucji związanych
z ratownictwem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz