sobota, 3 maja 2014

Mariusz Zabrzeski - "Wychował mnie wolontariat"

 
Kolejną osobą wychowaną przez wolontariat jest Mariusz Zabrzeski. Od zawsze był człowiekiem ambitnym, ale jak sam ciągle przypomina również leniwym. „Zarówno lenistwo, jak i ambitne podejście do przyszłości wynika z dorastania z bratem bliźniakiem, ponieważ chciałem być lepszy od niego i jednocześnie korzystać z jego pomocy, co prowadziło do lenistwa” – mówi z uśmiechem na ustach Mariusz. W Rzeszowie pojawił się przypadkiem, ponieważ myślał, że to w tym mieście osiągnie więcej niż w swoich okolicach. Jak się później okazało to była najbardziej trafna decyzja w jego życiu.


Przygoda Mariusza z wolontariatem rozpoczęła się w tym samym czasie w którym zaczęła się Mateusza. „Pamiętam pierwszą wizytę przedstawicieli programu „Projektor – wolontariat studencki, powiedziałem do Mateusza, może spróbujemy? I tak się zaczęło…” – mówi Mariusz. Początkowo projekty były związane jedynie z tematyką pierwszej pomocy, ponieważ z tym był związany kierunek studiów - ratownictwo medyczne. Jednak z upływem czasu jego zakres działań się poszerzał, zwiększały się również jego zainteresowania i kompetencje. „Zwiedziłem już wiele miejsc w Polsce na które pewnie nigdy nie miałbym albo czasu, pieniędzy” – mówi Mariusz. Uczestniczył w licznych szkoleniach i kursach, prowadził zajęcia z komunikacji, pracy w zespole, kuglarstwa oraz wielu innych dziedzin. „Praca z młodzieżą i dziećmi  uskrzydla, daje satysfakcje oraz chęci do dalszej pracy” – dodaje. W ten sposób, skromny chłopak z gór, jak każdy go określał stał się jedną z najbarwniejszych i najbardziej pozytywnych oraz otwartych osób w programie, stał się po prostu góralem z krwi i kości.

Działania Mariusza zostały docenione, otrzymał tytuł „Wolontariusz Podkarpacia 2011”. „Zabawnie się złożyło, ponieważ każdy, kto zna mnie i Mateusza wie, że prawie wszędzie razem działamy i podobnie było z tytułem „Wolontariusz Podkarpacia 2011”, obaj go otrzymaliśmy i bardzo się cieszę, że tak właśnie wyszło ” – komentuje z uśmiechem Mariusz. Później dzięki doświadczeniu nabytym jako lider i realizator licznych projektów, stworzył wraz z Mateuszem Mokrzyckim projekt w ramach programu „Młodzież w działaniu”, który spotkał się z aprobatą ze strony komisji. W międzyczasie wszystkich działań odbył 3-miesięczne praktyki w Niemczech w ramach programu Erasmus. W ostatnim roku studiów został wybrany na prezesa Koła Naukowego, które nabrało tempa i rozmachu, realizując coraz to nowe inicjatywy. Aktualnie realizuje staż absolwencki otrzymany za wybitne osiągnięcia i działania nie tylko naukowe, ale również na rzecz uczelni i społeczności lokalnych. Jest również koordynatorem trzeciej już edycji kampanii edukacyjnej „Młodzieżowa Akademia Bezpieczeństwa”, skupionej na tematyce pierwszej pomocy.

Dzięki wolontariatowi Mariusz rozwinął również pasje, które pielęgnuje do dziś. Są to teatr tańca z ogniem, chodzenie na szczudłach, podróże. „Wolontariat zmienił moje życie, dzięki niemu mam to co mam, najlepszego przyjaciela, ukochaną dziewczynę oraz masę wspomnień i osób, które poznałem. Wszystko zlepiło się w spójną całość i nie wyobrażam sobie gdyby tego nie było.” – mówi Mariusz Zabrzeski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz